4 mar 2010

Przedszkolacy o Przedszkolu

Przedszkole oczywiście umożliwiło mi po raz pierwszy stanąć za kamerą i nakręcić mój film. Dowiedziałam się o wielu sprawach technicznych na temat tworzenia, ale przede wszystkim zaczęłam uważniej obserwować to, co się wokół mnie dzieje. Uwierzyłam, że nie trzeba wychodzić za daleko, żeby znaleźć dobry temat na film.
Dzięki spotkaniom z twórcami, rozmowom, zaczęłam inaczej patrzeć na dokument. Wiele filmów o których tylko słyszałam, mogłam w końcu obejrzeć. Poszerzyłam więc swoją wiedzę i praktyczną i teoretyczną.

Emi VII edycja, licealistka, temat na film znalazła we własnym domu.





W Przedszkolu zrozumiałam, jak wiele trzeba wytrwałości, żeby w dokumencie zrealizować swój pomysł - od pierwszego ujęcia do montażu. Ale przekonałam się też, ile radości daje nakręcenie chociaż jednej sceny, która wzrusza lub śmieszy, budzi emocje. Przede wszystkim jednak nauczyłam się, że zawsze trzeba mieć ze sobą statyw... ;)


Zosia VII edycja, studiuje polonistykę, razem z Agatą zrobiła film o Warszawskim bazarku.





Odkąd pamiętam miałam do czynienia z planem filmowym, ale nigdy nie miałam okazji być tak blisko formy dokumentalnej. Kiedy zaczynałam kręcić własny materiał, działałam dość chaotycznie. Jednak z czasem coraz lepiej wiedziałam, jak ma wyglądać całość, czego jeszcze potrzebuję. Czuję też ogromny niedosyt z powodu niezrealizowania mojego pierwotnego pomysłu - opowieści o kinie dla osób niewidomych. Już samo dotknięcie tego tematu pozwoliło mi spojrzeć na rzeczywistość z innej perspektywy. Ta sytuacja uświadomiła mi żeby walczyć o swoje pomysły i bardziej ufać swojemu instynktowi.

Agata VII edycja, studiuje etnografię, razem z Zosią zrobiła film o Warszawskim bazarku.





Uczestniczenie w Przedszkolu jeszcze bardziej uwrażliwiło mnie na to, co się dzieje dookoła mnie. Przebywając z osobami, o których nakręciłam dokument, zobaczyłam, jak wieloma różnymi rzeczami można się cieszyć. Tym samym nabrałam większego dystansu do siebie i swoich spraw. Dzięki pracy w Przedszkolu zobaczyłam, jak dużo jest we mnie wytrwałości w dążeniu do celu.

Marta VII edycja, licealistka, malarka, zrobiła film o opiekuńczym domu dziecka.

Brak komentarzy: