30 cze 2010

Redakcja Międzypokoleniowa pisze o Chmielnej!

Zapraszamy na bloga Redakcji Międzypokoleniowej!

Wydajemy pierwszy numer naszego internetowego międzypokoleniowego pisma o Warszawie.
Pod lupę wzięliśmy ulicę Chmielną, jaka jest dziś, czym byłą dla Warszawiaków kiedyś, kogo można tam spotkać, gdzie warto zajrzeć?

 fot. Marta Zabłocka
Przeczytajcie co na ten temat do powiedzenia ma redakcja.

28 cze 2010

Leniuchowanie na trawie

Niedziela upłynęła nam świetnie. Piękne słońce, leżaki, poduchy. Do tego joga, improwizacja kontaktowa, coś o zdrowym jedzeniu i stresie w życiu. Błogie lenistwo.

Do zobaczenia już w kolejną niedzielę od 10.00 do 18.00 w samym środku Ogrodu Krasińskich!

Będziemy tam  dla Was aż do 18 lipca.

26 cze 2010

Nagroda "Kryształki Zwierciadła" dla Marty Białek-Graczyk!!!

25 czerwca 2010 r. w warszawskiej Królikarni odbyła się uroczysta Gala Kryształowych Zwierciadeł. Jest nam niezwykle miło poinformować, że Kryształek Zwierciadła trafił do rąk Marty Białek-Graczyk! Nagrodę specjalną odebrał prof. Jerzy Buzek.

więcej:
http://www.zwierciadlo.pl/klub-z/krysztalki-zwierciadla/krysztalowe-zwierciadla.html



25 cze 2010

Marsz na trawę! 27 czerwca w Ogrodzie Krasińskich


Marsz na trawę!




Każda niedziela w Ogrodzie Krasińskich wypełniona będzie niebanalnymi warsztatami. Już 27.06 będzie można poćwiczyć jogę, wziąć udział w warsztatach improwizacji kontaktowej, wysłuchać wykładu o zdrowym żywieniu oraz na temat tego, jak radzić sobie ze stresem w codziennym życiu. Wszystkie zajęcia prowadzone będą przez profesjonalnych trenerów.

Więcej informacji: marsznatrawe.blogspot.com

23 cze 2010

Przedszkolanka



Pomocą i radą wszystkim Przedszkolakom służy Magda Fryze, która od tego roku pomaga Piotrowi Stasikowi w prowadzeniu kursu.

Pytania związane z organizacją sesji warsztatowych, pracy grupy oraz z wypożyczaniem sprzętu kierujcie właśnie do niej.


Magdalena Fryze
(asystentka koordynatora Przedszkola Filmowego)
mail: przedszkole.filmowe@gmail.com
tel: 0 503 800 370

15 cze 2010

[foto] Kino Filmów Dokumentalnych vol. 15

Serdecznie dziękujemy za przybycie na ostatnie przed wakacjami Kino Filmów Dokumentalnych! Ukłony dla naszych gości, dla prowadzących dyskusję oraz dla fotografki dokumentującej pokaz!

Wracamy 4. października. Zapraszamy na blog KFD, szczegóły kolejnych pokazów już wkróce [harmonogram]




fot. Marta Zabłocka

12 cze 2010

videonotacje #9

videonotacje #9 from videonotacje on Vimeo.

Lekcje metodą filozoficznych dociekań prowadzone są w różnych szkołach pod patronatem Stowarzyszenia Edukacji Filozoficznej "Phronesis".

realizacja:

maciej diduszko

kasia krapacz

zdjęcia:

tomasz dubiel

udźwiękowienie:

kamil radziszewski

redakcja:

jakub piątek


videonotacje powstają w ramach projektu animatornia – przestrzeń działań społeczno-artystycznych realizowanego przez towarzystwo inicjatyw twórczych „ę“

zadanie zostało zrealizowane dzięki wsparciu finansowym miasta stołecznego warszawy

współpraca: narodowy instytut audiowizualny, dwutygodnik.com, stroer, infoscreen

8 cze 2010

Videonotacje - jak to działa?



ABC realizatora 

SCENARIUSZ: 

Mając już sprecyzowany pomysł na videonotatkę należy napisać scenariusz. Ma to być zarys pozwalający osobom zaangażowanym w projekt wyobrazić sobie film.

ŚRODKI WYRAZU: 

Następnie będziemy się zastanawiać w jaki sposób zrealizować Twój film. Towarzystwo „ę“ ma swoje zaplecze sprzętowe (m.in. kamerę hdv sony z1, podstawowy sprzęt dźwiękowy), resztę potrzebnego sprzętu wypożyczamy. Każda videonotacja ma swój kosztorys. Staramy się dopasować go do wymagań sprzętowych.

Do tej pory na planach wykorzystywaliśmy już: jazdę, światło (większe jednostki wyładowcze), kamery z wymienną optyką lub lustrzanki cyfrowe. Korzystamy z pomocy profesjonalnych firm dostarczających sprzęt na plany filmowe.

EKIPA: 

Do realizacji zapraszamy operatora, dźwiękowca oraz montażystę. Jeśli jest ktoś z kim się dobrze rozumiesz i chcesz z nim robić swój film – możesz zaprośić go do współpracy; jeśli nie, to postaramy się skontaktować Cię z odpowiednią osobą.

PRODUKCJA:

W ramach preprodukcji będziemy wspólnie określać termin skończenia filmu. Dotychczas videonotacje powstawały w ciągu 1- 3 dni zdjęciowych. Od realizatorów wymagamy również zaangażowania w produkowanie własnego filmu (organizację planu, pilnowanie terminów).

Oglądaj rzeczywistość


Z przyjemnością informujemy, że Against Gravity wydało kolejny, świetny film w ramach Magazynu Sztuki Dokumentu. Premiera w czerwcu. Kolejne odsłony w wakacje.

O FILMIE 

„Prawdziwe życie jest ciekawsze od wszystkiego, co jesteśmy w stanie wymyślić” – twierdzi Kevin Macdonald, autor głośnego na świecie i w Polsce filmu Czekając na Joe. „To najbardziej wyzwolona forma ekspresji. Kino w pełni autorskie. Daje całe spektrum możliwości. To sposób patrzenia na rzeczywistość” – tłumaczy Errol Morris, inny sławny reżyser zaproszony do udziału w projekcie Pepity Ferrari. Dokumentaliści tworzą z pewnością odrębną grupę wśród artystów kina. Gatunek wymaga od nich pracy w ciągłym napięciu i wielkiego poświęcenia, za które rzadko kiedy są odpowiednio wynagradzani. Zdarza się, że tematy podejmowane przez dokumentalistów narażają ich na niebezpieczeństwo lub kończą się tragedią. Filmowcy związują się psychicznie ze swoimi rozmówcami, realizacje niektórych filmów ciągną się latami. Dokumenty wciąż jednak powstają, cieszą się stale rosnącą popularnością i społecznym zaufaniem. „Zanim zaczniesz, musisz wiedzieć, co naprawdę interesuje cię w historii” – mówi jeden z reżyserów.

Do swojego wyjątkowego dokumentu Pepita Ferrari zaprosiła grupę blisko czterdziestu najbardziej cenionych filmowców na świecie. Są wśród nich: Albert Maysles, Errol Morris, Werner Herzog, Hubert Sauper, Kevin Macdonald, Nick Broomfield, Scott Hicks, Peter Wintonick i wielu, wielu innych. Reżyserka prosi ich o odpowiedź na pytanie o to, dlaczego robią to, co robią, skąd biorą pomysły na filmy i jak przygotowują się do realizacji. Czy film ich zdaniem potrafi uchwycić rzeczywistość i jakie pytania powinno się sobie postawić, gdy utrwala się cudze życie? Zaproszeni do filmu goście wypowiadają się zarówno o koncepcji dzieła, jak i o technicznym zapleczu. Dla wielu z nich rozwiązanie kwestii realizacyjnych przesądza o powodzeniu całego projektu. Dlatego obok rozważań estetycznych i wypowiedzi o konieczności empatii dowiadujemy się o metodach, jakie reżyserzy wypracowali, aby stworzyć więź z rozmówcami.

Rozległość opowieści stworzonej przez Pepitę Ferrari jest ogromna. Autorka odbyła rozmowy o warsztacie mistrzów i udało jej się połączyć je w bardzo spójny, atrakcyjny, często pełen humoru, sposób. Widać to szczególnie w miejscach, w których filmowcy różnią się między sobą. Okazuje się bowiem, że nie ma czegoś takiego jak recepta na dobry film. Artyści dokumentu wywodzą się przecież z odmiennych szkół, niekiedy reprezentują całkowicie odmienne podejście do przygotowań, sposobu interakcji z bohaterem, pomysłu na filmowanie i późniejsze odwzorowanie rzeczywistości. Reżyserzy opowiadają o pracy nad konkretnymi tytułami i w ten sposób dochodzą do punktu, w którym każdy z nich może wyłożyć artystyczne credo. Uniwersum przecinających się wizji wydaje się nieprzebyte i niezwykle inspirujące. Zebrane przez Ferrari wypowiedzi tworzą w ten sposób jedyną w swoim rodzaju mistrzowską lekcję sztuki dokumentu.


WAKACYJNE PREMIERY Magazynu Sztuki Dokumentu:

"Boso, ale na rowerze" Felixa van Groeningena 18 czerwca

"Zagubieni w miłości" Patrice'a Chereau 2 lipca

"Oczy szeroko otwarte" Haima Tabakmana 16 lipca


***Ruszył portal skupiający miłośników najlepszych dokumentów w Polsce: www.againstgravity.pl/sklep